تاپ ثبت

ثبت بین الملل

ثبت بین الملل

ثبت بین الملل یکی از اصول مهم برای کسب‌وکارهایی به‌شمار می‌رود که در سطح جهانی فعالیت دارند و از این طریق می‌توانند در زمینه واردات، صادرات و انجام تجارت با برند اختصاصی اقدام کنند.یکی از شاخصه‌های اقتصاد پویا گسترش و رشد شرکت‌های بین‌المللی است و این امر سبب توسعه روابط میان کشورها می‌شود از همین رو در اختیار داشتن اطلاعاتی در این رابطه بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

ثبت بین الملل در ایران چگونه است؟

در واقع هر شرکتی که قصد داشته باشد تا فعالیت‌های خود را در سطح جهانی گسترش دهد، بعد از انجام‌دادن تمامی اقدامات مربوط به ثبت شرکت در ایران می‌تواند برای ثبت بین الملل نیز درخواست دهد.

شما با ثبت شرکت خود به‌طور رسمی کسب‌وکارتان را به دیگران معرفی می‌کنید و اجازه فعالیت در سطح کشور را به‌دست می‌آورید، از همین رو جهت حضور در عرصه بین‌المللی نیز باید قوانین این فرایند را در نظر بگیرید.

البته باید به این مسئله توجه داشته باشید که ثبت شرکت بین الملل به معنی تاسیس یک مجموعه جداگانه نیست و در واقع اشخاص حقوقی برای اینکه بتوانند فعالیت‌های خود را در کشورهای دیگر دنبال کنند، به این نوع مجوز نیاز دارند.

ثبت بین الملل و مراحل آن

ثبت برند بین الملل

باید این را در نظر داشته باشید که ثبت برندهای تجاری به ۲ دسته مختلف تقسیم می‌شود که شامل ثبت برند در ایران و بین‌المللی است که هر کدام با توجه به قوانین و شرایط خاص خود انجام می‌شوند.

اشخاص حقیقی و حقوقی که به‌دنبال این هستند تا از طریق یک نام تجاری اخصاصی خدمات و محصولات خود را در کشورهای دیگر عرضه کنند نیاز دارند تا ثبت بین الملل را انجام دهند.

در سطح جهانی قوانین و شرایط ویژه‌ای برای رعایت حقوق برندهای تجاری در نظر گرفته می‌شود که شما بعد از انجام مراحل لازم برای این کار می‌توانید از آنها بهره‌مند شوید و در حوزه کاری خود به فعالیت بپردازید.

چرا باید به ثبت بین المللی فکر کنید؟

مدارک مورد نیاز برای ثبت بین الملل برند

برای داشتن یک شخصیت حقوقی مستقل و حضور در بازارهای جهانی باید شرکت و برند شما به ثبت بین‌المللی برسد و این امر باعث می‌شود تا بتوانید به‌صورت قانونی با سایر کشورها تجارت خود را انجام دهید. برای این منظور ارائه مدارک زیر الزامی است:

  • پر کردن فرم مخصوص به زبان انگلیسی
  • ارائه تقاضانامه و معرفی اسامی کشورهای مدنظر برای ثبت بین الملل به سازمان مربوط
  • کپی برابر اصل از شناسنامه و کارت ملی مدیران و اشخاصی که حق امضا در شرکت را دارند.
  • ارائه کپی برابر اصل از گواهی ثبت برند
  • تحویل روزنامه حاوی آگهی تاسیس و ثبت تغییرات شرکت
  • ارائه فیش واریز هزینه‌های ثبتی
  • تحویل اظهارنامه یا اصل گواهی مربوط به ثبت‌کردن نام تجاری در ایران
  • ارائه معرفی‌نامه مندرج در سربرگ شرکت که به امضای مدیران و اشخاص دارای حق امضا رسیده است.

مزایای ثبت برند بین المللی

اکثر شرکت‌ها به‌دنبال ایده‌های جدید و خلاقانه برای معرفی نام تجاری خود هستند که ثبت بین‌المللی می‌تواند به‌عنوان یکی از فرایندهای بسیار مناسب در این راستا باشد و مزایایی به شرح زیر را به‌دنبال دارد.

تبلیغات موثر با ثبت برند در سطح بین‌الملل

ارائه یک برند بین‌المللی روشی موثر و مناسب برای پیگیری اهداف بازاریابی شما محسوب می‌شود که این مسئله به ایجاد شناخت بهتر نسبت به نوع فعالیت تجاری شما نیز کمک می‌کند.

این کار روشی هوشمندانه است تا شهرت محصولات و خدمات یک شرکت را در سطح جهانی نشان دهد از همین رو می‌توان این مورد را به‌عنوان یکی از مزایای خوب ثبت برند بین‌المللی دانست.

دستیابی به بازارهای جدید با ثبت بین‌المللی برند

برندهایی که به سطح جهانی می‌رسند، علاوه‌بر اینکه در بازار داخلی فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند این امکان را دارند تا با کسب ارزش و اعتبار در سطح دنیا به بازارهای جهانی نیز دسترسی داشته باشند.

دسترسی به سود مناسب با ثبت بین‌الملل برند

یکی دیگر از مزایایی که می‌توان برای ثبت بین‌المللی برند در نظر گرفت امکان دستیابی به سود بیشتر است، به این صورت که شما امکان ارائه محصول و خدمات خود را در سطح وسیع‌تری دارید.

برتری نسبت به رقبا با ثبت برند بین‌المللی

با نگاه به توسعه و گسترش روزافزون تجارت داخلی و خارجی که درحال‌حاضر وجود دارد، رقابت بین شرکت‌ها برای پیداکردن بازار هدف بالا است و ثبت برند به شما کمک می‌کند تا یک مزیت رقابتی در اختیار داشته باشید.

ثبت بین الملل و مراحل آن در ایران

نحوه ثبت برند بین المللی

جهت ثبت برند در سطح بین‌المللی در ابتدا متقاضی باید نام تجاری خود را با در نظر گرفتن قوانین و مقررات، در کشور مبدا ثبت کند تا در ادامه بتواند فعالیت‌های خود را در سطح جهانی دنبال کند.

بعد از آن باید فرم تقاضا برای ثبت برند را تکمیل کرده و کشورهایی که قصد انجام تجارت در آنها را دارید انتخاب کنید. در این زمان هزینه‌های مورد نیاز برای شما محاسبه می‌شود.

گواهینامه‌های مورد نیاز برای طرح کسب‌وکار خود را دریافت کنید، اگر قرار است وکیل فرایندهای ثبت برند را برای شما انجام می‌دهد ارائه وکالت‌نامه نیز به‌عنوان یکی از مراحل ضروری شناخته می‌شود.

با استعلام ثبت برند بین المللی و در صورت دریافت تایید، به شما این امکان داده می‌شود تا نام تجاری خود را به‌طور کامل ثبت کنید و با رعایت آئین‌نامه‌های کار در سطح بین‌المللی به اجرای فعالیت‌های تجاری بپردازید.

هزینه ثبت برند بین المللی

برای تعیین هزینه‌های مورد نیاز جهت ثبت بین الملل برند لازم است موارد مختلفی را مد نظر قرار داد که شامل اظهارنامه، چاپ آگهی، تعیین طبقات و برخی موارد دیگر است از همین رو نمی‌توان به‌صورت دقیق مبلغ مشخصی را برای آن ارائه داد.

شرکت تعاونی امکان ثبت بین الملل دارد؟

ثبت شرکت‌های تعاونی با اهداف مختلفی انجام می‌شود که برای این منظور لازم است که قوانین و مقرارت ویژه‌ای را در نظر گرفت، از همین رو ثبت تعاونی با هدف تولید و عرضه کالا یا خدمات، نمایندگانی کارخانه‌های تولیدی و خرید و فروش محصولات انجام می‌شود.

از همین می‌توان گفت شرکت‌های تعاونی که به انجام فعالیت‌های مختلف می‌پردازند، می‌توانند برای ثبت برند در داخل کشور یا به‌صورت بین المللی اقدام کنند.

جمع‌ بندی

ثبت بین الملل برند با اهداف مشخصی انجام می‌شود و به افراد اجازه می‌دهد تا نام تجاری خود را به‌صورت اختصاصی در سطح جهانی به ثبت برساند. از مزایای این کار نیز می‌توان به مواردی همچون دستیابی به بازارهای جدید، برتری نسبت به رقبا و برخی موارد دیگر اشاره کرد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مشاوره رایگان در واتساپ بگیرید.

سوالات متداول درباره ثبت بین الملل